Dijous

Possiblement si et diuen que estaves fent qualsevol dia de l’any de fa 6 anys no ho recordaries, però si et pregunten que estaves fent el dijous 11 de març de 2004, amb tota probabilitat tots i totes tenim en el record on ens varem assabentar dels terribles successos que estàven passant a Madrid.

Jo estava a classe d’Auditoria i no parava de rebre cridades des del Consell d’Estudiants de l’Universitat. Ho penso i es que em veig sentada a les primeres files de la part esquerra de la classe, on el professor (aquell que em va suspendre l’assignatura amb un 4’9) ens explicava l’auditoria d’existències.

Avui, sis anys després, hi ha alguns periòdics que segueixen amb la seua tònica de no dir la veritat. Crec, que passat el temps, tots i totes hem pogut veure les veritats de l’11 de març.

El meu pensament està amb les víctimes, aquelles que es van aixecar com un dia més per anar al seu lloc de treball o per anar al seu centre d’estudi i mai van arribar. Perquè TOTES les víctimes es mereixen el reconeixement de TOTS i TOTES.

Si fuera más guapa y un poco más lista,
si fuera especial, si fuera de revista,
tendría el valor de cruzar el vagón
y preguntarte quién eres.

Te sientas enfrente y ni te imaginas
que llevo por ti mi falda mas bonita,
y al verte lanzar un bostezo al cristal
se inundan mis pupilas.

De pronto me miras, te miro y suspiras,
yo cierro los ojos tu apartas la vista,
apenas respiero me hago pequeñita
y me pongo a temblar.

Y asi pasan los dias de lunes a viernes,
como las golondrinas del poema de Bequer,
de estaciona estacion,
de frente tu y yo va y viene el silencio.

De pronto me miras, te miro y suspiras,
yo cierro los ojos tu apartas la vista,
apenas respiero me hago pequeñita
y me pongo a temblar.

Y entonces ocurre, despiertan mis labios,
pronuncian tu nombre tartamudeando,
supongo que piensas que chica mas tonta,
y me quiero morir.

Pero el tiempo se para,
te acercas diciendo,
yo aun no te conozco y ya te echaba de menos,
cada mañana rechazo el directo y elijo este tren.

Y ya estamos llegando, mi vida ha cambiado,
un dia especial este 11 de marzo,
me tomas la mano, llegamos a un tunel
que apaga la luz.

Te encuentro la cara gracias a mis manos,

me vuelvo valiente y te beso en los labios,

dices que me quieres

y yo te regalo el ultimo soplo de mi corazón.

2 pensamientos en “Dijous

  1. Doncs tens tota la raó. Jo estava al meu pis de València, acabant d’estudiar Cartografia, que tenia l’examen el dia següent (Si, eixa assignatura que vaig suspendre en un 4,9 i em va dir la profesora que només em sabia el 49% de la matèria, ben mirat tenia raó, jejeje).
    Quan de sobte em van enviar un sms al mòbil d’eixos de les noticies que informen sobre els succesos. Per entonces el sms posava que ETA havia realitzat un atentat amb moltes victimes.
    De seguida, vaig encendre la tele i vaig cridar als meus companys que estaven dormint encara.
    Quan ho pense, encara se’m posa la carn de gallina. Aquella incertidumbre, aquella tristessa, el pq?, però sobretot la rabia de que el govern no diguera la veritat, la rabia de que el govern no pensava amb les victimes i les seves families, només amb els seus interessos.

    L’examen me’l van suspendre, i me’n vaig vindre cap a casa, en tren, quina engoixa, quin silenci, quina por realitzant algo tant cotidià.

    Avui en dia, els recordem com a aquelles persones, que com bé dius tu, van perdre la vida anant a treballar o estudiar o a vore al seu o seua enamorat/da.
    Avui en dia, encara hi ha gent que té les mans brutes per eixe atentat i no donen la cara. Què trist!!!

    Avui, i per coincidència, vaig a Madrid, i si és possible, m’agradaria anar a Atocha a vore el monument Ruth, a vore si ens fas una ruta turistica breu, jejejeje.

    Un beset, per cert, pareix que haja escrit jo també una altra entrada al teu bolg!! jajajajja

Responder

