Ignorants

Aquesta vesprada m’ha passat una cosa que m’ha indignat.

Anava pel carrer (aquí a Madrid) parlant pel mòbil amb ma mare. I jo per a parlar en ma mare utilitzo la llengua amb la que sempre ho faig: amb calijó (és a dir, la variant del català –valencià- que parlem al meu poble). Doncs bé, dos xics, que anaven caminant al meu costat, m’han sentit i s’han posat a criticar. Bé, a dir, “mira una catalana, que se vaya a su país”. Una, que te educació, no contesta i passa d’ells, però s’indigna.

Estic indignada, perquè estic segura de que es creuen en uns anglesos i no fan el mateix comentari. Dir coses així és de ser ignorants, perquè ells mateixos es retraten.

La intolerancia viene de la ignorancia y hay que combatirla desde el conocimiento.

2 pensamientos en “Ignorants

  1. La veritat es que indigna, i prou. Aixó es producte del anti-catalanisme que es fomenta des de alguns sectors de la dreta més española (amb ñ, no siga que ens boicotegen).
    El tema de les nacionalitats, el sentiment de pertenencia a un territori, etc. és prou interessant i ens duria a conclusions que son més obvies de lo que la gent creu. A que tú, Ruth, encara que la teua llengua siga el calijó, et sentes espanyola? I jo, i molts.
    Fa falta més llibres i menys Belén Esteban

Responder

